self boost

Jag har spelat piano sedan 2002. Har haft samma lärare och stortrivs, verkligen. De senaste månaderna har jag dock känt mig oambitiös och dålig. Det handlar väl om min prestationsångest. Jag mår dåligt när jag inte övat, jag vet att jag inte blir bättre men ändå spelar jag inte alls lika ofta som jag 'borde'. Har alltid haft samma tankesätt de senaste åren: "Jag borde vara bättre än vad jag är". Ett jävla skittankesätt men vad ska man göra åt saken liksom.. Öva typ

Det kanske verkar konstigt att jag skriver det just här men ibland behöver man boosta upp sig. Just nu har jag den här låten som jag handskas med och det är så jäkla roligt att spela klassisk piano, älskar t.ex. att spela små menuetter. Tänk er kvinnor och män med stora vita lockiga peruker, alldeles vitsminkade med barocka kläder. Jag spelar mycket hellre klassiska stycken än en tolkning av dagens popdängor. Det är skönt med ramar och måsten gällandes piano tycker jag. Det ska finnas rätt och fel och det är skönt att man kan få något att låta så vackert.

Chopin har blivit stor under den senaste tiden, men det är väl fasiken inte konstigt. Hans musik är liksom.. Underbar.



Nu ska jag faktiskt öva. Om det är kul går det ju lättare AIGHT! ps hade min första körlektion idag gick bra ds

Kommentarer
Postat av: sandra pahlm

linnéa, du är himla bra säg inget annat!

2010-10-05 @ 12:06:35
URL: http://pahlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0