fredagens naturkunskapslektion

På sista tiden har min hjärna tagit lite ledigt. Typ tagit studenten, sisådär fem veckor i förväg. Egentligen är det inte särskilt bra. På naturkunskapen i fredags var jag lite upprörd över en uppgift vi fått, nämligen att skriva en rapport om en blomma vi följt i tre månader. "Växten i burken". Aaaaa tycker jag, jag tycker inte om detta. Jag frågade läraren en massa dumma frågor nästan hela lektionen. Vid ett tillfälle frågade jag typ VADÅ varifrån kommer alla atomer som till största delen bygger upp blomman?? (Zigge sa rymden. Men vafan, om man ska tänka så är ju allt uppbyggt från rymden. Vi alla kommer från rymden. Det håller inte.) När jag precis skulle få svar så säger Ludvig: aaamen jag har en fråga, och börjar rabbla frågan. Jag brinner av och skriker på honom och ba HÅLL KÄFT han ska svara på min fråga. Emil whinar på om att jag faktiskt fått svar i en timme nu. Whatever fuck you tänker jag, men säger det inte.

Efter ytterliga dumma frågor kommer jag fram till biten jag inte alls förstår. Hur kom blomflugorna in i burken?? Jag vet att blomflugor är en nedbrytare osv men vafan vi har inte stoppat in några där för att förstärka kretsloppet. Då säger Jan - Men Linnéa, har du någonsin tittat vad som finns under dina fötter? Vid detta tillfälle jobbar min hjärna på låg nivå och jag tänker bara på nedbrytare och vad fan det har med mina fötter att göra. Jag lyckas tillslut få ur mig - ...svamp? SÅ JÄVLA DUMT SVAR. Jag har inte svamp under fötterna men det var det enda jag fick fram. Han menade självklart att i jorden UNDER fötterna, alltså jorden vi går på, finns det många nedbrytare, typ tusentals på en tesked jord.

Lite kul.


Kommentarer
Postat av: GABBAN

"(Zigge sa rymden. Men vafan, om man ska tänka så är ju allt uppbyggt från rymden. Vi alla kommer från rymden. Det håller inte."



Alla atomer kommer ju från rymden för vi bor i den! ^^ Sedan kan man ju spekulera kring var de kommer från från början..

2011-05-12 @ 21:32:14
Postat av: krin

hahahaha

2011-05-15 @ 12:58:11
URL: http://kahrin.blogg.se/
Postat av: L y d i a

Hahahah, alltså ååååh! Underbar lektion ;}

2011-05-16 @ 21:47:36
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: MALLAN'

HAHAHAHAHA linneeeeaaaaaaaaa, aaskul ju! roliga lilla flickkaa dära!

2011-05-19 @ 10:03:49
URL: http://malindahlgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0