En fredag i Lausanne / Un vendredi à Lausanne

Hör upp! Jag ska börja skriva på franska på bloggen, dels för att träna min franska då jag inte går någon kurs eller så, och dels för att mina franska vänner ska förstå lite mer än 'Lausanne' och 'Neuchâtel'. / Attention! Je vais commencer à (de??) écrire en français ici, pour m'entraîner et aussi pour mes amis français pour qu'ils comprennent mieux ce que j'écris, surtout ceux de 'Lausanne' et 'Neuchâtel'. ;)
Jag träffade mina svenskor i Lausanne där vi delade en flaska vitt vin i en park. / J'ai rencontré mes suèdoises à Lausanne où on a partagé une bouteille de vin blanc, dans un parc.
Vi gick till någon bar där vi inte kunde komma in för att det var 21-årsgräns. Låtsades vara en dum svensk turist och pratade dålig engelska och sa att jag glömt mitt leg, men, he gick int. / On est allé dans un bar mais on ne pouvait pas entrer, il fallait avoir 21 ans. J'ai essayé d'entrer, je les ai dit en mauvais anglais aaah ooh j'ai oublié ma carte d'identité mais ils m'ont pas cru..
Vi drog till Buzz och träffade på en massa folk och dansade som aldrig förr, vi hade så kul. Jag vet att jag hade det iallafall! / On est allé au Buzz et j'ai beaucoup dansé. On s'est très bien amusé
Jag åkte nattbuss i Lausanne för första gången / J'ai pris le bus... 'Pyjama'? pour la première fois à Lausanne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0