en nelliesöndag

Här matar jag Linnéa med russin. Det är så en bra au pair ska vara. Vara snäll även på sin lediga dag. Haha. alltså russin är sjukt gott också
Sen åt vi pannkakor familjen hade stekt. Även gröt, men det vet ni ju hur det ser ut. Iofs pannkakor också.
Vi åkte buss in till stan, tänkte först promenera, men alltså. Vädret sög. Det har det gjort i evigheters evigheter känns det som. Du är inte ensam Kahrin!
Vi hoppade av bussen på något annat ställe än vad man vanligtvis gör och gick in i kyrkan i Neuchâtel vilken jag utanför fick en p-böter innan. Men det var en fin kyrka, Nellie var fin och det var en automatiskt port in.
Kolla Nellie vågade gå fram jättenära alla svanar som blockade hela vägen. You're my white knight. Svanar är så äckliga
Jag tyckte jag var asmodig som stod så nära svanarna. De kunde ju ha bitit mig när som helst jag inte skulle ha varit uppmärksam. Börjar tappa svenska grammatiken, kan man säga så?
Efter kyrkobesöket och svanmardrömmen gick vi och tog en fika. Inte på Floridita för de stängde inom 20 min. Vi åt foccacia på en liten bar. De gillade att vi pratade svenska. Nellie bjöd mig på en chokladkanin innan hon åkte. Tack fina du!!  Vi ses på fredag igen hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0