första dagen i Schweiz

Vilken dag jag haft! Jag sitter nu i mitt MAKALÖST fina rum med min fina dator och ska väl börja packa upp tror jag. Innan jag visar bilder på hur rummet ser ut lite grovt ska ni få höra hur min dag varit.
Igår kväll(imorse) somnade jag halv sex. Jag kunde inte sova. Inte så himla konstigt egentligen. Klockan halv tio ringer Jonathan och väcker mig. Jag tror att han fortfarande var full. Jag kliver upp, gör mina morgonrutiner och äter frukost med mamma och pappa. När tiden börjar bli gå mot halv ett åker vi till flygplatsen, med ett kort stopp på Konsum där jag glömde lämna nycklarna för två dagar sen hehe. Väl på flygplatsen ska jag checka in mitt bagage. Jag hade ansökt om specialbagage (skidväska + pjäxbag) men han verkade inte fatta det så han ba jaha då blir det 300 per väska. Jag ba nonono!!! Först och främst var min vanliga väska lite för tung men han var snäll och lät mig slippa extraavgiften och klistrade bara fast en lapp där det stod Heavy. Sen när jag ska betala 300 kr för båda väskorna (för det var det man skulle göra...) så medges ej köpet!! Jag ba WHAT LOL. Sa inte så. Men jag blev förvånad. Jag visste att jag hade pengar. Han ba hehe fattigt att resa bort ett år och inte ha över 300 kr... Jag ba men kul du är då!! Jag var skitnervös redan innan hallå. Karin, Gabban och Lova var där, and so was my family såklart. Jag sätter mig ner efter att ha checkat in bagaget och börjar tokgrina. Jag hade inte grinat en skvätt concerning resan innan. Men då brast det bara. Jag drog med mig Gabban och mamma i fallet, kanske Karin också.
Till Stockholm tar jag mig utan problem. Eller. Jag tänkte - ÅH nu ska jag lyssna på musik, mysigt! ÅSSÅ FUNKAR INTE MP3N!!!! Första gången det någonsin händer är det såklart idag!! Fick lite panik. Tänkte att jag startar datorn och kopplar in iPoden och kollar vad problemet är. Då får jag inte igång datorn!!! Så jävla jobbigt det var. Och bredvid mig satt två rätt unga killar. Jag skämdes lite grann.
Väl på Arlanda virrar jag väl runt litegrann men det är ju ba att fråga sig fram. Jag lyckas få fram en biljett tack vare någon Christopher. Jag sätter mig vid gaten och startar datorn (YES) och inser att  - jag har inga låtar på min iPod. KANSKE VAR DET DET SOM VAR PROBLEMET!...... Jag börjar ladda över tusen låtar (230 st egentligen) och pratar lite med mamma. Hon tycker att jag ska äta något men det är rätt tight innan planet ska gå så jag bestämmer mig för att köpa en frukt. Äpple = 9 KRONOR! Och inte var det gott ens. Tur att jag fick en jättegod pizza på planet. Inte en fullstor pizza såklart. Men det var gott. Så jag klarade mig!
När jag sitter i planet så uppstår väldigt mycket turbulens. Lite väl mycket för lilla jag, så jag brister lite lätt. Damen bredvid mig börjar prata med mig och lugna ner mig lite och det slutar med att vi sitter och pratar nästan hela den 2 timmar långa flygresan. Jag berättar hur orolig jag är inför att hitta på flygplatsen till tågstationen osv och när vi kliver av planet hjälper de mig med mitt bagage och vägen till tåget. URGULLIGA. När våra vägar ska skiljas sträcker de fram handen och ska säga adjö. Äh löjligt tänker jag och ger dem en fet kram. Tror de inte var så van vid det. Men hon sa iallafall att we love the swedish hugs!
Jag åker rulltrappa med en sån där fet vagn med mina feta väskor och skidor. Haha. Måste sett helt dum i huvudet ut. Jag var så nervös att vagnen ba skulle släppa och skörda offer längs med trappen. Allt gick bra och än lever alla! Jag ställer mig på perrongen 40 minuter tidigt. Lika bra tänker jag som den tidspessimist jag är. Någon random kille börjar prata med mig på tyska när jag lyssnar på musik och han röker mig i fejjan så jag kände ba partez s'il vous plaît! Han drog när jag hade sagt Sorry i don't understand tusen gånger.
Alltså. Att åka tåg ensam med tre jättetunga väskor är inge kul. Särskilt inte när tåget är fullt med folk och väskor. Fick stå upp ett bra tag med mina väskor. Jag var den enda som stod däri hörnet... Fick lite panik då och var tvungen att lugna ner mig själv rejält. Tillslut börjar tåget släppa av passagerare och jag kan sätta in mina väskor och sätta mig själv i ett säte. Väl nedsatt och nedlugnad drar jag igång lite Family Guy och The Office. Skönt var det.
När jag hoppar av tåget (ännu ett par hjälpte mig bära allt, alltså åh så snälla människor det finns därute!!!!) ser jag från långt håll en liten tjej som springer mot mig. Linnéa. Fick en bamsekram av henne, Mathéo och Suzanne som var där för att hämta mig. Vi åker hem till Chemin du Paradis och jag blir helt stum av huset. Rundvandringen i huset - galet! Blev nästan gråtfärdig när jag såg mitt rum. Men jag höll mig. Tänkte att det kanske skulle bli pinsamt.
Jag får lite mat och börjar sakta men säkert prata franska med föräldrarna medans barnen ligger i soffan och kollar pånaturprogram. Efter maten går barnen och lägger sig i sina fina rum. Åh allt är så fint. Mamma ringer mig och hon grinar lite i slutet. Jag försöker hålla mig och ganska bra går det men måste hålla mig ordentligt. Jag pratar lite med Suzanne och känner mig så varmt välkommen in i deras hem. Christophe hjälper mig med internet och andra tekniska prylar - de har nämligen också en macbook pro hehe, fast en mycket större! Hoppas vi kan lära varandra saker. Kan ej så mycket ännu.
Jag tänkte först packa upp en massa men vet inte om jag orkar. Jag är helt slut, har sovit jättelite, grinat jättemycket och stressat upp mig så sjukt mycket. Och sängen ser sååååå skön ut. Äh. Kläderna får fan va.
NU ska ni få se bilder!
Bonne nuit à tous!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad bra att du har kommit fram till Schweiz nu! Se till att uppdatera på bloggen så kan man följa dig här hemifrån! Sköt om dig :)

2012-01-02 @ 01:16:07
URL: http://jennyer.blogg.se/
Postat av: Hejentjejfrånmejj

Hej gullet! Fint att se att du lever och mer än så och älskar att du alltid är så snabb på att uppdatera. Fint allt e denna borti världn! Släng iväg din adress snart så kan jag börja skriva mina romantiska pergamentrulle-brev med gåspenna och skit som jag så ödmjukt lovat mig och dig, skulle va kul. HÖRS SNART, PUSS O KRAMM!

2012-01-02 @ 21:27:11
URL: http://kahrin.blogg.se/
Postat av: Gabban

Skönt att höra av dig! Har tänkt varenda sekund efter du for och undrat hur du har det! Uppdatera mer när du fått vila ut! Saknar dig redan! PUSS OCH KRAM!!!

2012-01-02 @ 23:38:09
Postat av: L y d i a

Hjärtat! Vilken tokig resa du hade! To be honest så satt jag både och fnittrade sådär töntigt för mig själv och "ojjade" mig när jag läste om dina strapatser. Men jag hoppas hoppas hoppas, och det verkar som att målet gjorde resan värd. Hejja dig! Pöss!

2012-01-03 @ 14:40:28
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: Fanny (dansfanny) :)

Hej! Är avis på dig ju. Fint du har det! Och söta barn! Hoppas du har det jättebra :)

/Fanny

2012-01-06 @ 23:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0