I love mondays

ÅÅÅH MAMMA. Jag öppnade brevlådan idag efter att ha varit på promenad med Linnéa i nån timme. Där låg ett paket till MIG. Lilla mig. Jag tänkte att jag sparar det tills jag har slutat och det gjorde jag minsann. Har nyss öppnat det, när jag slet bort tejpen anade jag en chokladdoft och tänkte 'nu får jag lösviktsgodis!'. Det var bättre upp - naturgodis! Under påsen med naturgodis låg Otrivin, helosan (hur klarar man sig utan helosan?!), försvarets hudsalva, två tuggummipåsar, brevpapper, foton, recept och ett fint brev. Ikväll ska jag skypea med mamma. Längtar.
Jag tänkte att denna dag inte kunde bli bättre. Då kommer Christophe hem med en massa jackor de inte ska sälja på hans jobb och frågar ifall jag vill ha en. Där står jag med tre sjukt snygga Craft-jackor och har ingen aning om vad jag ska göra, vilken jag ska välja eller hur jag ska resonera. Mina tidigare (obs tidigare) täckbyxor är blåa och den snyggaste jackan av de tre var turkos, alltså gick de inte ihop så bra. Men jag tänkte att fan den är ju sååå snygg, vill ha den. Plus att mina täckbyxor är helt trasiga så jag tänkte att han kunde kolla på sitt jobb ifall de hade täckbyxor till bra pris. Då kommer Suzanne hem och gräver i sin garderob och fiskar upp ett par snygga svarta (och hela) täckbyxor och en SJUKT SNYGG JACKA. ÅHH varför skämmer de bort mig? Jag har det så bra! Vet inte hur jag ska tacka dem nog. Sitta barnvakt varje helg kanske. Det räcker inte ens.
Så här sitter jag. Med en helt ny fräsch skidoutfit från Craft, naturgodis i min mun, superfint brevpapper med fåglar och blommor och alla viktiga apoteksvaror. Lundi, je t'aime
vilken jacka är snyggast?????? Jag lutar mer åt den röda. Men åh, den turkosa är ju så snygg också. Oj så bortskämd jag är.

Kommentarer
Postat av: Annika

Linneeaaaa kan du skicka ett mail till mig så jag får din mailadress för vi har en rolig idéeee snälla skynda gör det fort!!!!

2012-01-20 @ 10:22:26
URL: http://chocolatejesus.blogg.se/
Postat av: Jasmin

svar:

Åh, tråkigt det där med att vara sjuk. :( Jag är också förkyld faktiskt. Men vi blir bättre snart! :D

Jag har lärt mig väldigt mycket, men hoppas att jag hinner bli riktigt bra innan jag far hem, känner mig inte fullärd alls. Har lite panik över det, haha! Hur går det med din franska då? :D Visst läste du på universitetet innan? Eller jag kanske bara fått för mig det.

Hur som helst, så ville jag bara säga också att jag blev helt lyrisk över ditt paket! BRA SKIT. Och det verkar vara en himla fin familj som ger dig jackor. Aja, nu blev det typ en hel historia i din kommentar, haha. Krya på dig!

2012-01-25 @ 14:39:11
URL: http://unjourcommeca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0