intensiv andra dag

Imorse blev jag väckt av en annan liten person - Mathéo. Dock var det lite tidigare än kl 11. Idag klev vi upp halv åtta och eftersom de har skollov fick de se på Kung Fu Panda 2 på morgonen. Efter det åt vi lite frukost som mackor med nutella, frukt, juice och lite mjölk med flingor. Sedan byggde vi lite lego och lekte kurragömma fram till lunch då vi åt lite rester. De är ganska slow eaters men man får ha tålamod. Lite skillnad från pappa och Victor!! Det var jättefint väder idag och vi bestämde oss för att gå ut och leka litegrann. De blev jättesmutsiga, även jag, men spela roll, man ska få rulla runt i gräset (ingen snö längre:( ) om man vill! Men när Linnéa slog upp ett litet sår på knäet så gick vi in allesammans och hon fick sätta på plåstret helt själv, som en stor tjej. Vi forsatte leka med hästar, barbies och lego med en massa gubbar. Vi klädde ut oss i maskeradkläder. Vi spelade Wii och pysslade. En ganska full dag med aktiviteter hemma. Jag har inte riktigt vågat mig ut på stora äventyr. Men liksom, det var min första dag idag med barnen så jag tycker det är okej. Imorgon hoppas jag att jag får med dem på utflykt till vingårdarna runt om i området. FATTA. VINGÅRDAR. ÖVERALLT. Heaven.
Jag har känt mig lite hängig idag, tror det är mina bihålor som spökar... Jag som aldrig är förkyld!!! Orka nu liksom. Därför tänkte jag gå och ta en varm dusch i mitt egna badrum, skriva klart matschemat (där jag gärna tar emot tips på bra enkla rätter som alla gillar!) och sedan krypa ner i min sköna säng. Jag är en person som gärna inte tar medicin om det går att undvika. Så jag kör på en simpel kur - mycket vatten och sömn! Därför är det nog bäst att lägga sig snart om Mathéo ska väcka mig lika tidigt imorgon. Först ska ni få se lite bilder från idag!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

guud vad fint du bor! Och så himla söta barn!!

2012-01-03 @ 23:52:19
URL: http://jennyer.blogg.se/
Postat av: L y d i a

Huset ser ju helt freakkin amazing ut! :}

2012-01-04 @ 22:54:05
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0