regn och storm hela dagen och natten

Jag läste på någon tips-på-lekar-sida att man ska vara ute med barnen minst en gång varje dag. Men idag kände jag att: Nä det kommer inte bli kul för någon av oss att vara ute. Nog för att lite regn inte är så farligt men när det stormar så mycket så att grannens grill flyger iväg, ja då får man faktiskt vara inne och mysa. Därför satte jag igång värsta pysselprojektet. Jag grävde fram en massa kartonger i garaget, hittade tejp, sax, färgglada papper och pennor och började bygga hus. Jag vet inte hur mycket Mathéo gillade det, fast han var ganska med på noterna ändå. Linnéa och jag hjälptes åt att bygga ett stall åt hennes hästar, det blev seriöst bra. De fick en vattenskål på väggen med fönster och tavlor och andra fina grejer. Det blev väl egentligen så att jag satt och gjorde dem själv när de sprang iväg och lekte andra saker. Oh well, försökte iallafall! Sedan stekte vi lite köttbullar och kokade björn-makaroner. Jag gav dem, för första gången, en efterrätt till lunch. Alltså, det är annorlunda!! Jag har väl aldrig fått en efterrätt efter lunchen. Nåja, barnen blev glada och då är jag glad! När det fortfarande regnade så mycket så tog jag fram mamma Suzannes chokladkokbok. Där bläddrade vi tillsammans och kom tillslut överrens om en kladdkaka. Vi hjälptes åt allihopa och de var superduktiga, Mathéo kunde typ knäcka ägg bättre än mig och Linnéa var jätteduktig på att slicka skålen haha. Sen att jag råkade ta chokladpulver (kakao+socker) istället för kakao gjorde inte så mycket, barnen älskade kakan, om det var för mängden socker eller för att vi hade gjort den själva vet jag inte. Jo egentligen vet jag det.
Idag var första dagen jag lagade middag åt familjen. Det fick bli någon kycklingwok med zucchini och lök osv. Det såg förjävligt ut men smakade bra. Jag tror att jag kommer att lära mig äta mycket nytt här, man äter ganska annorlunda. Saker som jag säger att jag inte tycker om, typ fisk, tror jag att jag kommer gilla nu när jag faktiskt gör det själv (Förlåt mamma och pappa ni är världens bästa kockar).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallå har du glömt eppe eppen .....härlig dag ni haft och vilka söta barn , känner igen dina halsband på Linnea :) puss

2012-01-05 @ 22:54:04
Postat av: Mamma

Glömde skriva vem jag va ;)

2012-01-05 @ 22:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0