Fredag och lördag i Neuchâtel och Fribourg / Vendredi et samedi à Neuchâtel et Fribourg

I fredags var jag ledig, så på dagen hängde jag med Mathias och Rikard, vi lagade pannkakor, satte på Avatar coh somande båda till den. Jag lyckades på något speciellt sätt få honom att följa med på en joggingtur efteråt, im tha king. Sedan hängde vi lite hos Calle och sen hem för middag. Efteråt hämtade Rikard och Mathias upp mig och vi åkte in till stan för att spela biljard med Marco, jag ÄGDE shit det första jag gjorde var att få ner två bollar, så jävla awesome. Vi spelade två gånger, vann en gång, helt godkänt. Edona hörde av sig och jag mötte upp henne. Vi var ute lite här och där, stötte på Benjamin och Yannick och dansade en massa. Jag var helt slut vid tre då Edona skjutsade hem mig (justedet vi är fina tjejer som inte alltid dricker massa öl osvosv). 
Vendredi passé j'avais congé. On a fait des crêpes chez Mathias et Rikard, après on a couru dans la forêt. Le soir, ils m'ont cherché pour aller jouer du billard en ville, moi et Mathias avons gagné une fois, j'étais super forte! Edona m'appelait vers minuit et on a dansé jusqu'à 3h du matin.
På lördag morgon åkte jag in till stan för att gå på helgmarknaden med Edona och för att gå på en second hand-grej. Jag älskar såna marknader alltså, åh åh åh det är fantastiskt. Jag hittade också en klänning på second hand, superfin. Vi köpte oss lite glass och jag köpte mig färska hallon för att ha med mig på tåget till Fribourg där jag träffade Tim som visade runt mig i Fribourg med vespa, det var hur fint som helst där borta, gamla stan is 2 die 4 liksom. Tyvärr så har jag inga bilder därifrån, har ju som sagt ingen kamera.... Så alla dessa bilder är Edonas! Jag tog tåget hem vid nio och mötte upp Calle, Phillippe, Leïla och Virginie. Jag var så jävla trött så jag tog sista vanliga bussen hem vid tolv och somnade på dirren.
Samedi matin je suis allée en ville avec Edona, on était au marché et au second-main où j'ai trouvé une jolie robe. J'adooore ces marchés-là, ils sont magnifiques. J'ai acheté des framboises fraîches et je les ai mangé en ayant à Fribourg où il y avait Tim qui m'a fait visiter la ville en vespa. La vieille ville/la base ville était trè très mignonne, Fribourg en tout est beau. J'ai pas pu prendre des photos, je n'ai plus mon appareil-photo, toutes ces photos sont à Edona! J'ai pris le train à 21.32 et j'ai rencontré Carl, Phillippe, Leïla et Virginie, ils feriez la fête mais j'était trop fatiguée, je suis rentrée en bus vers minuit et je me suis couché directement.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0