Lyon fredag den 13 / vendredi 13

Vid 21-tiden kom jag hem från en helg i Lyon med Michaela och Sara, vi har haft det fantastiskt bra! I fredags behövde jag inte jobba men jag åkte inte förrän vid 13-tiden. Jag kom först till Genèves tågstation och tänkte vänta på Michaela för att sedan köpa biljetter till Lyon-tåget som skulle gå 15.29 men jag gick till biljettförsäljaren och hamnade i världens fetaste kö. Klockan blev 15.15 och jag hade inte kommit typ nånvart, så tillslut när det var typ 7 minuter kvar tills tåget gick frågade jag de tre damerna framför mig om det var ok att jag gick före och de fattade först inte så mycket (thailändare guuu...... ne skoja men de kunde inte engelska) så jag och Michaela löpte till tåget som var på andra sidan helvetesstationen men vi hann! Så jag var upp i varv ett bra tag på tåget efteråt men väl framme var det asnice, varmt och fint (jag älskar Frankrike), vårt hotell låg kanske 50 meter från tågstationen och rummet var så fräscht, jag är glad att Michaela valde för det var inte dyrt alls och så jävla nice jag älskar att bo på hotell åh. Vi fräschade upp oss och tog oss in till Vieux-Lyon (gamla stan) för middag där vi hittade en mysig restaurang med svingod mat. Efter det virrade vi runt, hittade en mysig gata med mycket folk och liv där vi också stötte på några norrmän (jag tycker inte de var så skojiga men det tyckte Michaela) så vi bjöd med dem på jakt efter en klubb efter att vi druckit en martini och rosévin. På vägen frågade vi fyra fransmän om vägen så det slutade med att vi följde med dem på en båt och dansade till typ tretiden. Jag hade så fruktansvärt ont i fötterna och jag var nog inte den enda av oss. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0