Umeå, fina fina Umeå

JAG HAR SEMESTER! Så fruktansvärt skönt! I måndags flög jag till Stockholm med Sarah, Anna och Sofia på raden framför mig. Vi landade vid 23 och jag blev upphämtad av mammas kusin Inger och hennes man Stefan och vi åkte till Jakobsberg där jag spenderade natten. Vi gick upp tidigt på tisdagmorgon och åkte till Arlanda igen, mitt flyg skulle lyfta 08:15, men när boardingen var klar så meddelar kaptenen oss att de inte får igång vänster motor, och han ba eeh vi ska se om det kanske finns ett annat flyg här i närheten, vi får gå in och kolla läget typ ahhaha kände ba NU VILL JAG HEM HUR SVÅRT SKA DET VA ATT FLYGA IVÄG. Men bytet tog bara en halvtimme så jag landade innan tio i Umeå, fick frukost på planet också så jag var nöjd. Väl där kom hela min familj och hämtade mig, fan vad jag har saknat dem. Vi tog det lugnt på dagen, sprang runt lite på stan, lämnade in min kamera som gått sönder (vilken jävla tur jag har hela jävla tiden) och handlade en massa go mat. Till middag grillade vi all god mat och Gabban och Linnea kom över på ostbricka senare på kvällen, jag hade köpt med mig ost och choklad till mina fina här i Umeå och en av ostarna hette Bleuchatel, SÅ KUL (jag bor i Neuchâtel, och det var en blåmögelost, blå = bleu). Efter det mötte vi upp Karin på Scharinskas uteservering där det, efter ett tag, blev smockfullt med folk, och jag insåg att svenskar är så jävla snygga och klär sig så bra så igår råkade jag shoppa en massa saker hehe.. Igår åt jag middag med Karin och Gabban, sen hälsade jag på Sebastian. Imorse var jag ute på en joggingtur vid älven och nu ska jag hoppa in i duschen efter en fett god frukost med familj + främmande. Har köpt nya springkläder så jag känner mig fett SNABB. Ikväll kommer mormor :D kram
JE SUIS EN VACANCES! J'ai été avec ma famille ces deux jours, ils m'ont cherché à l'aéroport ce mardi, oh mon dieu comme ils m'ont manqué. Je suis aussi sortie avec Linnea, Gabban et Karin au Scharinska, il y avait du monde et j'ai noté que tous les Suèdois et toutes les Suèdoises sont beaux et belles, j'ai du acheter des vêtements neufs hier hehe.. Hier, j'ai soupé avec Karin et Gabban et j'ai terminé la soirée chez Sebastian. Ce matin j'ai couru à côté de la rivière d'Umeå et je vais me doucher maintenant. Il y a ma grande-mère qui vient ce soir :D biiisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0