onsdag och torsdag

Jag och Christophe åkte funiculair själv tillsammans, eller, massa andra människor stod såklart också där i, men Suzanne och barnen hade lyckats smita in före oss.
Vi åkte skidor fram tills lunch. Jag åt pasta arrabiata. Min mun brände som aldrig förr och samma mitt ansikte.
Barnen åkte på skidskola och jag åkte med Suzanne och Christophe. Åkte så att svetten rann längs med ryggen, äääntligen!!
Åkte själv några åk och mötte upp resten av skaran på Cabane Bella Tola, på typ 2300m. Halvsov i en solstol. Det var tungt att åka ner till bussen efteråt.
Skidbussen kom och jag hoppade på, när den kör iväg ser jag hela familjen utanför haha. Så jag satt och väntade på dem utanför garaget hemma. Hade ingen nyckel.
På kvällen insåg jag vilken fantastisk bränna jag fått under dagen. Att smörja in sig med spf30 flera gånger hjälper tydligen inte mycket.
Jag och barnen var ensamma idag igen, efter tre åk med många tårar och kraschar så fick de korv och spagetti. Jag åt en rostbiffmacka. aaaasahas god
Jag åkte själv mellan 1 och halv fyra, tog inga bilder då eftersom att kameran låg i ryggsäcken så jag lägger ba upp en bild från Suzannes mobil som hon tog för några dagar sedan. Jag åkte på som fan, ramlade och pumpade blötsnö då det varít typ 13 grader hela dagen. Bättre det än -20 i och för sig.
Vi tog en promenad innan middagen till centrum i byn. Mycket folk och mysigt. Lyckades dock bara få en bild på skylten vid den lilla skogsväg som går till stugan och på lilla jag.
Nu har vi ätit broccolisoppa och glass till efterrätt. Tur för mig att jag får äta glass även fast jag fastar. In yalls facessss. Är helt slut i kroppen nu, behöver verkligen verkligen en ryggmassage. Hoppas det finns någon vänlig själ där hemma som är villig att bjuda på en. Finns någon som är skyldig mig det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0