Chamonix för andra gången

Jag åkte till Chamonix i torsdags kväll, blev upphämtad i Martigny, sista hållplatsen i Schweiz, av Anthony. Vi körde till alplägenheten och rullade köttbullar (det är han som har de bilderna så ni får ba föreställa er när jag rullar köttbullar som en riktig svenne) och gjorde potatismos. Vi såg några avsnitt HIMYM och jag somnade. På morgonen körde vi till Argentière, en skidstation i Chamonix. Han tog med mig på sjuka offpistnedfarter, man var tvungen att vara ganska med på noterna, helt plötsligt kom det en fet bit glaciär framför skidspetsarna. Jag var helt slut när vi åkte hem, men jag fick lite rösti och fick snabbt upp energin igen. Jag åkte tåg hem, det tog 5 timmar, var tvungen tt vänta 40 min i Martigny och 30 i Lausanne. Då tar man skidorna på ryggen och promenerar lite. Väl på tågstationen i Neuchâtel ser jag en blond ängel springandes mot mig, Mariann kom och hämtade mig!! gosh i love her det var det bästa på mycket länge. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0