en så sjukt regnig tisdag / un mardi vraiment pluvieux

lunch
Middag. Jag har gjort min första tomatsoppa idag. Jag stekte morot, purjolök, vitlök i några minuter, hackade upp typ sju eller åtta sånadär grönröda tomater och slängde ner i grytan. Spädde på med vatten och kastade ner två buljongtärningar, kokade det i typ 20 min och sen mixade jag allt slätt. Sedan hällde jag i lite röda linser som fick koka i ytterligare 20 minuter. Smaka blaaaaa. Har nybakt bröd (bakmix från IKEA så himla smaaaarrt) som jag ska servera till. / J'ai fait ma première soupe de tomates. J'ai cuit des carottes, des poireaux et de l'ail, et puis j'ai ajouté sept-huit tomates et quelques décilitres d'eau. je l'ai fait bouilli pendant 20 minutes, j'ai tout mélangé et j'ai ajouté des linses rouges. Je vais le servir avec un pain frais.
Måste duscha nu. Kraaaam / Je dois prendre un douche maintenant, bisouuus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0