fredag/vendredi

Mariann skjutsade mig klockan 3 på natten till Genève, jag kom fram till Umeå vid 1. Pappa kom och hämtade mig och jag grät. / Mariann m'a ammené à 3h du matin à Genève, je suis arrivée à Umeå vers 13h. Mon père était là pour m'ammener à la maison. Je pleuvais
Jag åt svensk falukorv med min lillebror och pappa. / J'ai mangé des saucisses suèdois, 'falukorv' avec mon petit frère et mon père.

Malin kom nästan direkt jag kom hem för att prata lite, det var alldeles för längesen och så himla trevligt! / Malin est venue au moment que je suis arrivée à la maison. Ça fait longtemps depuis qu'on s'est vues, tellement sympa!

Victor bjöd mig på kebab.Vi åt den framför tv:n som gamla goa tider. / Victor m'a donné un kebab. On l'a mangé en regardant la télé comme d'habitude.





Karin och Gabban kom för att chilla hos mig. Vi drack vin och gick sedan till O'learys där vi kom in även fast vi inte hade åldern inne!! Träffade tjecker och resten är historia. / Karin et Gabban m'ont rendu visite le soir, on a bu du vin et on est allée au O'learys même si nous n'avons pas l'âge pour entrer. On a rencontré des tchèques et le reste est en histoire.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0