Glöggmys, snaps, rom och skam / vin chaud d'épice, aquavit, rhum et honte

I fredags åkte jag till Colombier på glöggförfest. Vi käkade riktig italiensk pasta carbonara gjord av Marco och dansk ris à la malta gjord av Philip. Snapsen och glöggen kom från Ikea, även pepparkakorna. Stroh-rommen kom från Mathias och jag hatar honom lite för det. Jag och Elisabeth åkte in till stan med Henrik, Anders och Philip vid midnatt och krigade ända tills 3 på natten. Varken jag eller Elisabeth mådde bra den natten och morgonen därpå. Men som man säger, man lär sig av sina misstag, jag tänker aldrig nånsin dricka stroh-rom igen (för de som inte känner till denna skit, det är 80% sprit. Inte gott. Inte gott alls). Sista bilden får representera de sista timmarna, då det var lite dimmigt.
Ce vendredi je suis allée à Colombier pour un apéro avec les pilotes. On a commencé avec un pasta carbonara italien fait par Marco et on a fini avec un riz à la malta danois fait par Philip. Suivant on a bu du vin chaud et de l'aquavit d'Ikea en mangeant des petits pain d'épice. Moi et Elisabeth sommes décidées de sortir en ville, on s'est fait belles et on y est allées vers minuit. On a trop fait la fête, ça c'est sûre.. On a fini à 3h du matin et on s'est pas très bien senties haha. La dernière photo représente les dernières heures. Plus jamais du stroh (l'alcool de 80%). P l u s  j a m a i s

Kommentarer
Postat av: nellie

fy fan va jag saknar dig!!!

2012-11-19 @ 21:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0