Jobb, vintage och omelett

I fredags var jag ledig från au pairandet, vid 17 började jag jobba på Bleu Café. Så sjukt mycket folk det var där, alla bord var bokade! Det var stenhårt jobb fram till 00 då jag sprang för att ta min sista buss klockan 00.15. Det var bara ett litet problem, bussen gick inte så sent på fredagar, bara på lördagar. Så jag ba jaha. VAFAN. Ringde Calle, han var i stan, vi köpte en kebab och promenerade hem. Vi kom hem typ 2 på morgonen. Jag var så sliten och hade så ont i fötterna, efter 7 timmars non stop jobb och en och en halvtimmes promenad hem hatar man sina skor. Dagen därpå klev jag upp tidigt för att jobba på le Salon, källaren i Bleu Café. Det var en vintage-utförsäljning med fruktansvärt fina kläder och mycket folk. Jag stod i baren hela dagen och såg alla mina fina jackor försvinna till modeintresserade schweiziskor, det gjorde ont i hjärtat. Några au pairer svängde förbi just när jag slutade så vi gick tillsammans till tågstationen och handlade lite mat och vin. Sen åkte vi tåget itllsammans, jag hälsade på Tim och somnade med ett glas vin i handen. Ikväll har jag ätit en tomat och lökomelett (ser ju mest ut som spya) och ska nu se på Poulet aux prunes, tydligen en mysig film. Because I'm worth it!!!!! Puss
Ce vendredi, j'avais congé d'occuper des enfants, et je suis allée travailler au Bleu Café à 17h jusqu'à minuit. Je pensais que mon bus partait à 00h15 mais c'est seulement le samedi. J'ai appelé à Carl, on a mangé un kebab en marchant jusqu'à Cormondrèche. Ça nous a pris 1,5h. J'étais MORTE. Le lendemain je me suis levée tôt et je suis allée au Salon, la cave du Bleu Café où il y avait un vide armoire. J'ai travaillé au bar toute la journée en voyant les belles vestes se vendre. Ça faisait un peu mal au coeur. J'ai pris le train à Lausanne avec les filles au pairs suédoises qui avaient fait un petit tour touristique à Neuchâtel. Je suis allée voir Tim mais je me suis endormie de suite en buvant un verre de vin. Aujourd'hui, j'ai mangé une omelette et là je regarde Poulet aux prunes, on m'a dit qu'il est super sympa. Biiiisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0