Neuchâtelhelg / week-end sur Neuchâtel

I fredags åkte jag direkt till pannkaksrestaurangen l'Annexe efter jobbet för att provjobba som servitris. Dagen innan hade jag jobbat på Bleu café som ägs av samma ägare, och där gick det bra! Det var stressigt men jag tror att jag klarade mig ganska bra. Det var fruktansvärt varmt, men lärorikt. Nu vet jag att jag inte ska börja i kofta nästa gång. Jag jobbade till 23 och drog direkt till Justine och Guillaume där de hade förfest. Jag kom väl där i sluttampen, så kalaset var i full gång. Vi drog på Café du Cerf efteråt men jag orkade inte längre än till 01.30 då jag och Yannick tog nattbussen hem. Jag somnade som en bäbis till 12 dagen efter. Lördagen var inte en actionfylld dag, jag var väl kanske lite bakis, eller bara utmattad, så jag slöade inomhus i tre timmar i pyjamas men fick smått ångest när jag såg på termometern att det var 17 grader ute. Så jag promenerade in till stan, cirka 6km enkelväg. Det var en skön promenad, och när jag kom hem var jag fortfarande sliten. Jag pratade med pappa och Victor på skype och visade hur jag hade färgarrangerat min garderob när jag såg min nya gröna kavaj och jag ville ta på mig den, så jag drog på förfest hos Justine igen, denna gång från början. Det var jättemysigt, en katt hoppade dock på mig så jag började böla. Gillar verkligen inte djur alltså haha. Vi drog på Neo och åt kebab. Jag härdade till 02.15. 
Söndagen innebar sushi. Marlon visade mig hur man gjorde, jag hade aldrig hållt i sjögräs förut typ. Det var SVINGOTT, jag föråt mig och mådde illa på kvällen. Vissa blev inte så fina, men jag ger noll fan i det!
Ce jeudi j'ai travaillé au Bleu Café où il faisait teehellement chaud, je vais plus jamais travailler dans un pull, la prochaine fois je prendrai un t-shirt. Ça s'est bien passé, et le lendemain j'ai travaillé à l'Annexe. Il faisait moins chaud mais il y avais plus de monde. J'aime bien faire la serveuse, et je pense qu'ils sont contents. J'ai fini vers 23 et je suis allée de suite à l'apéro de Justine et Guillaume. Ils avaient fait la fête pendant un moment, c'était drôle. On est sortis au Café du Cerf, mais moi et Yannick avons pris le noctambus à 01h30. Je me suis endormie comme un bébé et j'ai dormi jusqu'à midi le lendemain. Donc, ce samedi était tranquil, j'ai pas trop fait. Je me suis promenée en ville, 12 km en tout. Après je suis retournée chez Justine pour encore un apéro. Cette fois, j'ai fait la fête jusqu'à 02h15, on a fini au Neo.
Ce dimanche, moi et Marlon avons fait des sushis, c'était TROP BON, j'ai jamais fait avant et j'en ai beacoup trop mangé, je me suis pas très bien sentie après. Quelques sushis étaient pas trop beaux mais on s'en fou hein??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0