potatis och purjolökspaj / tarte aux pommes de terre et aux poireaux

Idag hade jag en liten medhjälpare på förmiddagen, Linnéa var ledig och vi lagade en paj tillsammans. Hon fick stå för pajdegen och äggstanningen medans jag gjorde fyllningen. Jag sitter faktiskt och äter den nu medans jag skriver detta och jag tycker att den är svingod (mamma du måste vara stolt över mig som äter lök och faktiskt tycker om det!). Kryddade den stekta purjolök- och kokta potatisblandningen med en massa persillade och timjan, mums!
Ce matin, j'avais une petite assistante avec moi qui m'a aidé à faire une tarte aux pommes de terre et aux poireaux. En fait je la mange en écrivant, elle est super bonne! Mon assistante à fait la pâte et les oeufs, j'ai fait le mélange où j'ai mis beaucoup de persillade et de thym, ssuppper boon. 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ja gumman jag är så impad att du till slut gillar lök:)Stolt är jag alltid över dig .Puss min fina tjej:)

2012-11-21 @ 20:45:01
URL: http://litenpil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0