Verbier med Hanna / à Verbier chez Hanna

PS KRONPRINSESSANS LÄGENHET! VEM ÄR GRANNE MED VICKAN?!
Jag tog tåget till Verbier vid 18-tiden på lördag kväll och kom fram till ett mörkt Verbier och en snygg tjej i pälskappa strax efter 21. Vi drack rödvin, kollade 9gag och åt salsalinser till middag för att ladda upp inför utgång på puben. Jag skojar inte, det finns tusentals miljontals svenskar i Verbier. Det är nästan lite pinsamt känner jag. Vi dansade med allt möjligt folk, allt från australienare till britter till svenskar såklart. Det var så himla kul, en bra debut i Verbier! Dagen efter åt vi en nyttig och god frukost och försökte lura kroppen att vi inte var bakistomtar. Det gick inte. Vi provade med en timmes promenad uppför slalombacken och hamnade på Carrefour, en mysig restaurang med utsikt över hela byn/stan?? och alla berg. Vi åt en Fondante och drack varm choklad, så jävla gott. Tog oss ner igen, startade en brasa, drack te och såg på Family Guy. Helt sjukt, vem har en stuga 100 meter från huvudliften i Verbier?! Det är HELT sjukt sjuukukt. När vi hade städat ur stugan lite gick vi till Hannas säsongsjobb på Harold's, Verbiers enda hamburgerbar. GRATTIS VÄNNEN ofta man hittar jobb där. Förlåt jag är i chock över att allt är så fett där borta och att hon har så tur. Eller, att hon är så duktig*. Vi åt hamburgare, hennes chef skjutsade ner oss till tågstationen i Le Châble. Vi såg på Breakfast at Tiffany's och sydde igen våra hål i jackorna på tåget. Det var en fantastisk helg, har så tur! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0