Fiske och sniglar / pêche et escargots


Igår tog jag och Linnéa en promenad till sjön och fiskade lite med en lång gren. Hon var väldigt imponerad av faktumet att jag har mitt egna fiskespö hemma i Sverige. Hon sa att hon skulle komma och fiska med mig om fyra månader. På kvällen hade Suzanne köpt sniglar till mig för jag hade sagt att jag var sugen på att prova. Hon är inte hemma just nu så det var bara jag som åt. Mathéo åt också en, sjukt imponerad faktiskt då han inte ens kan äta aubergine typ. Iofs fick han en godis för det, men han fixade det! Jag åt fyra stycken, det var inte äckligt men alltså hade en konstig känsla i magen efter de fyra så jag slutade där. Det smakade mest vitlök, men, lite konstigt var det. Jag har iallafall provat nu, är ni inte stolta över mig mamma och pappa??? Ps min ratatouille förra veckan innehöll jättemycket lök och jag åt det!!!!
Hier moi et Linnéa sommes allées au bord du lac pour pêcher un peu. On a rien eu mais elle a été vraiment impressionée quand je lui ai dit que j'ai ma propre canapêche en Suède. Elle va venir pêcher avec moi dans 4 mois elle m'a promis. Il y a un moment, Suzanne m'a acheté des escargots, j'ai dit que je voulais essayer, et voilà j'ai fait! Elle est pas à la maison pour l'instant, alors c'était que moi qui en a mangé. Mathéo a aussi goûté, il est fort le petit! Ça goût presque que de l'ail et du persil, mais j'ai mangé 4. Un peu bizarre quand-même haha. Vous êtes fières de moi maman et papa?? Il y a pas longtemps que j'ai même pas mangé des oignons jaunes.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det tar sig gumman :) nästa utmaning blir champinjoner ;) puss

2012-09-11 @ 21:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0