thai, absinthe, electrosanne, soluppgång / thaï, absinthe, electrosanne, lever du soleil


Jag träffade upp Hanna, Caryl och David i stan runt 18-tiden i fredags. Vi gick i samlad trupp och åt thaimat, det var svingott, jag åt chicken qith cashewnuts, standard. Vi gick vidare till Bar King du lac och drack absinthe, de eldade sockret och rörde ner det i drycken, sjukt konsigt. Det är helt ok gott. Sen tog jag och Hanna tåget till Lausanne för att gå på Electrosanne. Där träffade jag folk som jag känner (alltså insane jag känner schweizare ok slut på skrytet nu Linnéa). Tappade bort Hanna i någon timme, hon hade ingen mobil och jag ba MEN VAFAN. Tillslut möttes våra vägar och vi drog på en efterfest hos tre polare, sen tåget hem 05.39. Väl framme i Neuchâtel visste Hanna inte riktigt var hon bodde (hon har bott här i en vecka) så vi irrade omkring i lätt en timme. Vi köpte chokladbröd, färskt bröd och frukt på helgmarknaden som precis öppnade haha alltså så komiskt. Vi hittade tillslut hem till Hanna kl 8 på morgonen. Det var superfint. Jag sov över där. Med en hund bredvid mig (ja var stolt!!!). Hanna är så jävla sköönt tack för att du bor här gumsan. 
J'ai soupé avec Hanna, Caryl et David ce vendredi, au thaï. Après on est allés au Bar King du lac où on a bu de l'absinthe, j'aime pas trop mais ça va. Moi et Hanna avons pris le train vers 22h30 à Lausanne, pour faire la fête à Electrosanne. Là j'ai rencontré mes amis (trop coool j'ai des amis suisse omg ok arrêtes-toi) et j'ai aussi perdu Hanna pendant une heure, son natel marchait plus, j'étais trop inquietée. Mais on s'est croisées et on a fait un after chez trois potes avant de rentrer à 05h39. En ville à Neuchâtel, Hanna savais pas le chemin chez elle, elle habite ici depuis une semaine. Alors on s'est promenées, on a acheté du pain frais et des fruits au marché qui venait d'ouvrir. Finalement on est rentrée chez elle vers 8h du matin, j'ai dormi là. 

Kommentarer
Postat av: seb

jädras vilket äventyr!

2012-09-09 @ 12:47:14
Postat av: amanda

åh du är så fin kära vän

Svar: tack amanda:) puss
litenpil

2012-09-09 @ 12:55:11
URL: http://mannas.devote.se
Postat av: nellie

så himla rolilgt11!!! va fin du ä! sknar schweiz när jag läser din blogg

Svar: schweiz saknar dig<33
litenpil

2012-09-09 @ 20:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0