Lördag i Chamonix / Samedi à Chamonix

I fredags kväll blev jag och mina skidor upphämtade av Rikard, vi förberedde matsäck, piroger mmm, för att sedan dra till Chamonix klockan 6 dagen därpå. Emil var också med, en gammal klasskamrat till Elisabeth. Vi kom fram vid 8 och de hyrde skidor. Det tog ett litet tag och jag ville ba ut och åka, men vi var väl i backen runt tio iallafall. Vädret var helt fantastiskt, lite småkallt men en norrlänning vet väl hur man klär sig. Tyvärr var det inte superbra i backarna, det var typ ingen snö och den snö som fanns var stenhård och isig, var på dåligt humör i början då jag åkte som en jävla kratta, men det gick bättre sen. Vi tog pirogpaus och åkte till ungefär 16 då liftarna stängde, sen drog vi på after ski. Jag blev rätt lullig, Rikard hade köpt en flaska Jägermeister som vi tjyvdrack ur på baren plus en massa öl. Jag vet inte om ni kommer ihåg men jag var på samma ställe förra året med Rikard, Elisabeth, Michaela och Mariann där vi träffade några italienare. Tror ni inte att de var där igår också? HELT SJUKT, jag mötte folk jag träffat innan, i Chamonix! Är fortfarande i chock. Jag hamnade vid deras bord och vi spelade något pokerölspel. Vi åkte hem efter 21 och jag sov som ett barn i bilen, tack Elisabeth för att du körde. 
Rikard est venu me chercher ce vendredi soir, on a préparé des cornish pasties et le lendemain on est partis à 6h du matin à Chamonix. Arrivés à Chamonix, ils sont loué des skis et on a commencé à faire du ski vers 10h jusqu'à la fermeture des télésièges. On avait envie de boire des bières à l'après-ski et là j'ai rencontré les Italiens que j'ai rencontré l'année passée au même endroit, c'était fou mais trop sympa haha. Je me suis assise à leur table et on a bu des bières et du Jägermeister. J'était un peu pompette déjà à 20h et on est rentrés après 21h. C'était super, merci beaucoup pour notre journée de ski et de bières, bisouuuu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0