Spännande start på en helt ny resa / Quelle matinée..

Sådär, nu sitter jag i mitt rum i min lägenhet i Neuchâtel. Jag har haft en mycket spännande dag. Mamma väckte mig vid 5 imorse i Umeå, planet skulle gå 06.35 till Stockholm och jag hittade mig två Frykholms-brudar att vara med. Väl på planet lyckades inte Mats Svensson-kaptenen få igång nåt elsystem så vårt flyg blev försenat med 40 minuter. Som den fruktansvärda tidspessimist jag är började få smått panik, utan förseningen skulle jag bara ha 50 minuter på att byta terminal och plan till Genève men nu blev det 10. Jag har aldrig sprungit så snabbt i hela mitt liv. De ropade mitt namn i högtalaren och jag dribblade mellan folk på tax freen tills jag tillslut kom in i flygplanet med andan uppe i hårfästet. 5 minuter innan take off. FEM. Det var faktiskt inge kul. Det var bara jobbigt. Efter en välbehövd powernap på planet kom jag fram till Genève runt 11, men det gjorde inte mina väskor. Jag vet fortfarande inte var de är, jag hade hoppats på att de skulle ha blivit hitskjutsade ikväll men de är nog framme på Genèves flygplats. Jag landande i lägenheten runt 14 och hetskokade lite pasta då jag inte hade ätit sedan 5 på morgonen. Sen tog jag tag i att packa upp allt jag lämnade här innan jag åkte till Sverige och gick tillslut för att handla lite mat. Så himla coolt, nu har jag handlat första kassen mat till min lägenhet! Har även hunnit prata en del med de två andra inneboende som är superfina, två tjejer i 25-årsåldern. Här trivs jag bra. Jag hoppas bara på att mina väskor kommer imorgon bitti, annars blir jag lack. Har en konstig känsla i magen, bra men samtidigt är jag nog lite rädd. Äh det löser sig. God natt på er.
Alors, je suis arrivée dans ma chambre, dans mon appartement, dans ma ville. Je me suis réveillée à 5h du matin, mon avion allais partir à 06h35, mais il est parti avec un retard de 40 minutes. Alors j'avais 10 minutes à Stockholm pour changer de l'avoin jusqu'à Genève. L'information m'a appelé et j'ai couru comme une folle. Si j'avais été une minutes plus tard à la porte, j'aurais raté l'avion. Je me suis endormie de suite. Arrivée à Genève, mes valises étaient pas là. Quelle matinée... Je suis rentrée à Neuchâtel sans mes affaires. Tant mieux que j'avais laissé un peu de trucs dans l'appartement avant de partir en Suède. Ils vont venir avec mes valises demain matin j'espère. Je suis tellement bien dans ma chambre et avec les autres colocatrices. Je dormirai bien cette nuit. Bonne nuit, bisou.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0