Till Sonja, å alla ni andra / Pour Sonja, et le reste

Är så dålig på att uppdatera. Tänker för be om ursäkt till Sonja, min mammas moster, som följer min blogg dagligen. Jag fick ett brev av mormor igår där hon skrev att du oroade dig, men det enda du behöver oroa dig för, Sonja, är att jag tjänar alla schweizares pengar! Jag jobbar som en riktig toka nu för tiden, jag är helt slut på kvällarna, jag kommer hem efter 19.00, lagar mat, tvättar bort sminket och lägger mig. Jag har riktigt kul på jobbet, får prata en massa franska, får mer och mer ansvar och känner mig mer och mer säker på det jag gör, det är toppen, men det sliter på kropp och sinne och tar en massa tid från att göra andra skojiga saker. Det är delvis därför jag slutat skriva så ofta, jag är inte lika äventyrlig nu ;) Dock så ska jag till den italienska delen, Ticino, imorgon med en massa vänner för att se dem hoppa bungyjump i Locarno, helt jävla galna är de. Jag kliver upp ännu tidigare imorgon eftersom att det tar några timmar i bil för att ta sig dit, tack och lov att jag är ledig på måndag så jag iallafall får sova ut en dag!! STOR KRAM PÅ ER ALLA SOM ÄNDÅ LÄSER DENNA HALVDANA BLOGG
Je suis vraiment nulle à écrire sur mon blog ces jours, premièrement je veux m'excuser à mon arrière-tante, Sonja, qui lit mon blog tous les jours. J'ai reçu une lettre de ma grand-maman hier où elle écrivait que tu t'inquiètes pour moi vu je n'écris jamais ici. Pas de souci, je travaille beaucoup beaucoup ces temps, ce sont les Suisses qui doivent s'inquieter pour leur argent hehe. Je travaille, je rentre tard le soir, je fais à manger, je me brosse mes dents et je me couche. C'est ma vie pour l'instant. C'est chouette car j'apprends beaucoup, j'améliore mon français, j'ai plus de responsabilité et je gagne de l'argent mais c'est aussi fatiguant pour le corps et la tête. J'ai fait moins d'aventure ces jours mais demain je vais à Locarno, Tessin, pour voir mes amis faire du bungyjump, ils sont malade mais je me réjouis! Du coup, je dois me réveiller encore plus tôt demain car le voyage est long. GROS BEC À TOUT LE MONDE QUI LIT MON BLOG POURRI

Kommentarer
Postat av: seb

kram på dig med

2013-05-24 @ 14:32:39
Postat av: Sonja

Hej Linnea. Tycker det är jättekul att följa din blogg,och få se alla fina bilder från alperna.Ta vara på tiden o njut, tiden går så fort. Din franska måste ju va perfekt nu eller hur.
Ha de bra hälsar Sonja o Kjell.

2013-05-28 @ 22:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0