Nice

Nice(staden, inte trevligt på engelska) var fantastiskt. Åh. Låter bilderna tala för sig själv.

Karin hade bränt sig så hon satt som en strandmormor och vakade över mig när jag badade, njöt mer än vad det såg ut på bilden

Efter stranden satte vi oss vid en fontän och drack billig cola och åt tomater.

Vi tog en siesta och drog ut igen mot stranden för middag och ölköp på vägen tillbaka till vandrarhemmet.

haha strangest picture ever

fatigue

Fréjus

Och där satt vi tills dagen blev till natt

Vi klev upp innan sju och tog en promenad, det var riktigt härligt. Det var nästan lite kyligt i luften. Observera att där var vi vid franska rivieran också.

Vi laddade på med frukost bestående mest av choklad och hasselnötskräm av Mens och Gaser

Hela dagen spenderades på stranden med Sofie och Maria, två svenska jättesöta tjejer som jobbade över sommaren på vandrarhemmet. Jag tror vi var på stranden i 6 timmar, utan ordentlig skugga. Man blir otroligt sliten. Därför drog vi till ett "patisserie" och köpte två bakelser var. HIMMELRIKE. GOTT. Vi avslutade kvällen med att käka sparris och vattenmelon och försöka snacka franska med chefen typ på vandrarhemmet.

Montpellier

Montpellier var bara en mellanlandning inför Fréjus men vi gjorde så mycket i Fréjus så nästa inlägg tillägnas det enbart. Men Montpellier var trevligt, mycket bättre än Bordeaux. Det var skitvarmt och vi käkade inte så goda pommes på Quick Burger. Då var McDonalds bättre faktiskt. Vi kollade lite i affärer. Åt även glass. Vilken hälsoresa vi var på!

Perpignan och Collioure

Ännu ett ställe vi lyckades komma sent på kvällen till. Men det var mysigt i Perpignan

Vi träffade en nice brud från Brasilien och några trevliga killar från Kanada som vi åkte med till Collioure, en liten stad nära Spanien som vår franskalärare tipsat oss om. Det var otroligt fint, ett litet samhälle med en gullig strand och fin hamn. Åh wanna gooo back. Vi som tänkte dra vidare till Nice den dagen typ.

Vi hade det riktigt bra där och de var supersnälla. Vi lärde Jon, till vänster, att säga kotte. Fråga mig inte varför. Det lät iallafall roligt.

Justdet, Tom (gingern) var inte från Kanada, han kom från Australien. Han hade polare i Värnamö och hade koll på systembolaget.

Toulouse

Förlåt för sämst uppdatering. Jag har hunnit vara utomlands en gång till och jobbat lite. Här kommer fler bilder från Frankrike, sedan ska jag börja med bilder från Mallorca!

Jag och Karin kom till Toulouse ganska sent på kvällen ohc hade kollat in ett hotell som verkade nice. Det vi inte visste var att man skulle boka, det var ju faktiskt fredag. Alltså när vi kommer dit är hotellet fullsatt och vi får smått panik då vi promenerat en bra jävla bit till hotellet som inte låg särskilt centralt. Vi fortsätter gå mot några hotell som receptionisten tipsade oss om. Det första hotellet hade guldportar och så många stjärnor att man blev blind typ. Dit gick vi inte. Vi hittade tillslut ett mysigt hotell som inte kostade särskilt mycket och eftersom att det var midsommarafton gick vi och köpte öl, chips och godis och firade på hotellrummet med tysk Eurosport och varsin dubbelsäng. DET ÄGDE

Vi hade det underbart i Toulouse, att sova på hotell, köpa frukost på en grönsaksmarknad bestående av vattenmelon och färska croissanter, ätandes bakom en katedral där de efter en stund bar ut en kista. Det var begravning. Jättekonstigt. Vi kände oss så fruktansvärt malplacerade, men det var kul, där satt vi och slabbade melon och de stod och grät(inte kul egentligen, tappade matlusten lite). Fyndade en ryggsäck(tur som fan att den rymdes i min kånken haha, vet inte hur det gick till egentligen). Det stora torget var tusen gånger finare än det i Bordeaux och vi hade det bara bra. Efter det drog vi till Perpignan.