chokin

Har så mycket att göra, får ont i huvudet och överanalyserar allt nuförtiden. Kan berätta om något roligt iallafall, ikväll var jag på Studiefrämjandet för en ledarutbildning, steg B. Jag och Karin tillsammans med Sara och My, ska starta en franskagrupp. Ingen av oss ville/fick läsa franska steg 5 nu i trean men vi har läst tidigare år på gymnasiet tillsammans. Nu ska vi styra ihop eget där vi ska hålla franskan vid liv och efter kvällens ledarutbildning är jag så taggad!! Inga krav, inga läxor men på ett roligt sätt ska vi lära oss. Till exempel ska vi se på filmer, laga mat(?nu spånar jag tjejor!!), läsa böcker, spela pjäser och självklart prata franska under hela träffen. Åh, träffade så många inspirerande människor ikväll och jag vill bara kunna prata franska flytande!! Det är nog mitt stora mål i livet.

Tänk att kunna tala franska flytande.. Åh, vill till Frankrike NU. Det är helt stört. Jag tänker flytta dit om några år, även om jag så ska bo i en låda. Att bara få lära sig allt. Jag vill lära. Så mycket. Musik. Åh allt bara.

Det där var sjukt mycket text, men. Ja alltså, sånt skarejuva i en blogg? Jag mådde bara så bra ikväll, fick tagg inför framtiden.

Jag måste verkligen sova, har sovit dåligt de senaste dagarna och ska ta igen det på min sovmorgon imorgon. Ha det bra. Här får ni en fin fin låt som avslutning på september: Robyn – Jag Vet En Dejlig Rosa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0