ma nouvelle maison

Lite flyktigt har jag berättat om att jag ska flytta till Schweiz men nu gör jag det tydligare - JAG SKA FLYTTA TILL SCHWEIZ. Jag inleder mitt 2012 med att flyga ner till Zürich och sedan åka tåg till Neuchâtel där en värdfamilj väntar på att jag ska bli deras au pair i ett år. Familjen är svensk-fransk och bara över mail och telefon kan jag lova att det redan känns hur bra som helst. Jag har tillochmed vågat skriva ett mail till dem på franska, även om jag kan ta till svenska. Jag kommer att ta med mina skidor och blev lite smått mer taggad när jag igår fick denna bild på mailen. Jag lovar att barnen kommer åka ifrån mig som fan!



Detta är alltså utsikten från deras vardagsrum en klar dag - Mont Blanc. Jag ska titta på den varje gång det känns tungt här hemma med all skola och allt jobb.

Det kändes ytterst konstigt att boka en enkelresa. Det har jag aldrig gjort förut. Kommer bli spännande att se om jag lyckas ta mig från Zürich med alla mina väskor och skidor + pjäxbag...

Nu måste jag läsa en massa sidor inför Realian imorgon, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0