försvunna saker ggr 2 ce weekend


Jag satt barnvakt på fredagen men barnen hade somnat när Nellie kom vid nio. Vi pratade med Mariann på facebook/skype, käkade mozartkulor, bananmuffins och drack te. Avslutade kvällen med Det liv vi lever, projektet från första gymnasiet. Oh my. Var vi så dåliga liksom hahaha.
På lördag åt vi jättemycket frukost - och åt pizza max en timme senare haha. Nellie var djupt besviken på Ovomaltine-chokladen. Tror den har förstört hela varm choklad-framtiden för henne. Mariann kom och vi åkte buss in till stan. Där shoppade vi typ lite, glass och vin och kläder. Inte kläder för mig, can't afford it.
Vi kom hem och åt apelsin och la ut glassen utanför mitt fönster, mitt egna kylskåp typ. Vi åkte buss och när vi klev på bussen sa Nellie "Snygg kille där bak i bussen". Här i Schweiz finns inte många snygga killar så när man väl ser en säger man det. Men vi sa ju det på svenska. Jag hörde inte att hon sa det så när vi klev av på ändhållplatsen som är mitt arrêt sa jag ganska högt "Ja kolla han var stilig alltså!! Han förstår säkert vad jag säger bara för att jag sa det så högt". Han vänder sig om och säger "Är ni svenskar?". VILLE SJUNKA NER I JORDEN. Han hette Kalle. Han måste bo nära mig. Men han sa inte så mycket mer än lycka till med din franska. Han var fortfarande stilig.
Mariann kom tillbaka med lite rosévin och vi drack glassdrinkar. Eller först åt vi färsk tonfisk med tortellini och sparris. Shit kan leva på sparris.LOOOVE it.
Mariann gjorde min frisyr och jag sminkade henne. Hon var svår att sminka. Kunde inte sitta still. Ba skrattade.
Vi köpte jordgubbar för 2 franc typ. Så jävla gott.
Dansade lite med Linnéa. Hon ville ju också va med på tjejfest.
Vi drog på Café du cerf för happy half hour. Julien i bakgrunden fick prova snus. Haha. Han var trevlig. Han tyckte det var konstigt att jag och Nellie delade en öl tror jag. Hans kompis hette Lars. Lars! Svenskaste namnet ever.Han frågade om jag kunde tyska. Jag sa Ich bin eine Kartoffel.
Vi drog på Rodolphe och dansade på borden, jag tappade bort min kofta men hittade den igen (annars hade jag inte suttit här nu, det var svinkallt). Jag beställde en fräsch drink och fick vodka med äppeljuice för 12 franc. Ripoff
Vi mötte upp Adam, Oscar, Pim och en massa andra från IHTTI och hängde på någon bar i typ 30 min max, sen blev vi utskickade. Efter det drog vi till Soho. Worst motherfucking place ever. Vi dansade där, och vips var min plånbok borta. Jag bröt ihop, folk stod och kollade på mig och försökte få mig att le, jag ba grät. Jag var så jävla arg. Arg på tjuven, på mig, på faktumet att vi faktiskt gick dit. Jag gick itne till vakterna, de kom fram till mig. Jag fick prata med vad jag förstod var managern. Han ba "Vi har satt upp tre lappar på tre olika språk om ficktjuvar, så sorry". Typ. Det var en timme kvar innan nattbussen skulle gå kl 04 men jag hade noll lust att stanna kvar där. När jag och Nellie gått en liten bit kommer Mariann springandes med en svart sak i handen. Det var min börs!! Fyfan vilken lättnad. De hade tagit alla kontanter och mynt, typ 30 franc. Inte the end of the world, tur att de inte snodde mitt VISA-kort med mycket mer pengar på än 30 CHF. Uh. Aldrig Soho igen.
När jag och Nellie kom hem kokade vi varm choklad och åt mackor och en kaka. Har aldrig gjort mat så tyst haha. Det var min lördag. Så konstig. Bra. Dålig som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0