Neuchâtel est mort le dimanche

Vi åkte tåg in till stan (ingen skymt av Kalle) och träffade Ana, en au pair från Zürich, för att ta en kaffe. Jag tog en Café viennois, lätt goaste.
Sen gick vi på en liten promenad och till ett nytt café. Det är det man kan göra på söndagar. Äta. Hela Schweiz är typ stängt. Jag drack iaf ett fruktte som var knallrosa. Och gott. Åt en foccacia med getost och skinka och kronärtskocka.
Nellie och jag åt gröt och ägg till middag, sen slöade vi. Hon tog tåget hem 19.24. Jag var avis på henne som fick åka tåg. Jag hade gärna åkt tåg i några timmar.
Jag och Mariann blev bjuden på vin och pizzaparty av Yanick, han var killen som snackade med vakten när de hade hittat min plånbok, milles mercis!! Det var trevligt men lite jobbigt att bli bjuden på vin och mat. Man är ju skandinav, direkt man blir bjuden känner man sig skyldig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0