söndagar = matdagen i Schweiz / le dimache on mange

Jag och Michaela träffades upp i Yverdon-Les-Bains i söndags, det är precis mellan oss (tidsmässigt, jag åker iofs det snabba tåget). Ingen av oss hade varit där tidigare så vi virrade runt ett tag tills vi hittade en mysig restaurang. Hon åt en caesarsallad och jag åt husets lasagne, smakade mycket bra. Råkade röra vid den stekheta tallriken vid ett tillfälle och kunde ha dödat någon av de andra restauranggästerna med kniven som flög ur min chockade hand. Allt gick bra. Efter det gick vi vidare, allt var ju stängt ändå - so we tought!! Vi hittade oss fram till en liten kinesaffär som hade öppet ytterligare 40 minuter. Vi gick runt där bland alla tusen nudelsorter och konstigt godis, det var BÄST. Jag fick med mig grönt te som hette "Special Gun powder", två par nudlar, konstigt godis som smakar sött och popcorn och salt och sylt på samma gång, och två läsk, Aloe vera och litchi. Haha älskar att handla på såna affärer!!!
On s'est rencontrée, Moi et Michaela, à Yverdon-Les-Bains pour la première fois. Là, on a mangé un dîner tard, une salade de Caesar et un lasagne maison. Après, on a trouvé un petit magasin chinois avec miiilles et encore milles de nouilles haha, j'adore!! J'ai acheté du thé vert, des nouilles, des bonbons bizarres et deux sodas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0