Halloween och raclette

Igår var det Halloween och Linnéa var ledig hela dagen, alltså var vi häxor hela dagen. Vi sminkade varandra, vi ritade pumpateckningar och dansade. När Christophe kom hem löpte jag som en jävel till bussen för jag skulle till L'Annexe, det lilla pannkaksstället, för att prata med chefen som hade ringt mig tidigare på dagen. Att åka buss i Neuchâtel klockan 17.30 är väl det dummaste man kan göra. Jag löpte ännu mer från Place Pury till restaurangen och kom precis dit innan 18. Jag som HATAR att vara sen. Jag var inte sen, men mådde dåligt ändå. Mötet resulterade iallafall i att jag ska få provjobba ikväll och imorgon kväll!!!!!! Hjälp, jag är så nervös! Jag hoppas att personalen och kunderna är snälla mot mig på mitt första servitrisjobb. Jag har ont i magen som fan haha, kommer jag klara detta?? Det är Neuchâtels mysigaste restaurang också. Aaaaah. Jaja, efteråt köpte jag en flaska Chardonnay och gick till Guillaume som bjöd mig på raclette. Han hade rostad lök i sitt skafferi och en tavla med Pettson och Findus. Jag blev imponerad. Jag imponerade honom tillbaka och sa att jag pluggat musikproduktion när jag såg hans MIDI-keyboard. Undanhöll faktumet att jag inte är så jävla bra längre hahaha. Jag hade en mycket trevlig kväll och somnade som en bäbis när jag la mig.
Hier c'était Halloween et Linnéa avait congé toute la journée. On s'est maquillées, on a fait des dessins de courges et on a dansé tout le matin. Quand Christophe est rentré, je suis partie en courant pour prendre le bus en ville. J'avais un rendez-vous avec le patron de l'Annexe. Elle m'a demandé de venir ce soir et demain pour essayer de travailler, je suis tellement contente, mais super nerveuse!!! J'espère qu'ils seront gentils avec moi ce soir car c'est ma première fois comme serveuse. Après le rendez-vous, j'ai acheté une bouteille de Chardonnay et je suis allée manger une raclette chez Guillaume. Il avait des oignons secs et un tableau de Pettson et Findus, ça m'a bien etonné, c'est des trucs suédois. Je l'ai etonné par dire que j'ai fait de la production de musique au lycée quand j'ai vu son MIDI-keyboard. J'ai pas dit que je suis plus très forte, maaaais hehe. C'était trop sympa, et en me couchant, je me suis endormie comme un bébé.

Kommentarer
Postat av: nellie

GRATTIS!!1 så jävla cool! hoppas du får jobbet!

2012-11-01 @ 17:16:03
Postat av: Jasmin

Grattis Linnéa! Så himla peppad jag blir!! :D
Hoppas det går bra!

2012-11-04 @ 11:17:39
URL: http://grosbisous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0