FÖRLÅT / PARDON

Jag är KASS på att uppdatera och jag ska berätta varför. Jag håller på att stressa ihjäl mig, jag har insett hur fort tiden går och om två månader är min framtid oklar. Jag vill stanna här i Schweiz och måste därför söka jobb. För att få söka jobb måste man ha ett CV och ett personligt brev, och det är inte det lättaste på sitt tredje språk. Jag har sovit kasst, suttit vid datorn i timmar för att slipa på allt men nu ser jag snart ljus i slutet av tunneln, mitt CV är klart och jag är så stolt, tycker det ser himlarns proffsigt ut. Mitt personliga brev är däremot en liten svårare nöt att tugga på. Saken är den att jag inte ansöker efter ett specifikt jobb och kan därmed inte inrikta mitt personliga brev till ett företag/anställare. Så jag skriver ett allmänt personligt brev som ska kunna passa typ försäljningsjobb, restaurang och hotelljobb och servicejobb. FAN ALLTSÅ. Har fått hjälp av så många underbara människor, vet inte hur jag ska tacka er! Nu ska jag försöka få en fin avslutning på mitt brev. Jag ska lägga upp bilder från mitt oktoberlov snart, då jag lugnat ner mig, för just nu mår jag som ett vrak. Nattinatti! Ps har klippt lugg i Frankrike.
Je suis NULLE, j'ai rien écrit sur mon voyage en Norvège et en France, mais c'est parce que je suis très stressée pour l'instant. J'ai appris que le temps se passe trop vite, et dans deux mois, j'ai aucune idée quoi faire. Je veux rester ici en Suisse, alors il faut trouver un boulot. Pour trouver un boulot, faut avoir un CV et une lettre de motivation. Mon problème est ce que je cherche pas un emploi specifique, alors je dois écrire une lettre de motivation générale. C'est pas très facile en français. J'ai eu beaucoup d'aide des gens trop gentils, je suis vraiment heureuse, milles mercis!! Je vais continuer avec ma lettre de merde/motivation, je vous souhaite une bonne soirée et à bientôt. Bisous. PS je me suis coupée mes cheveux en France.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0