Jag lever / Je suis en vie

Det är lite slitsamt att vara pa resande fot. Jag har varit i Genève, Amsterdam (det gills även fast jag bara var pa flygplatsen tycker jag), Bergen och är just nu i Angers. Jag bor hos Cathie, som är en vän till min mormor och mamma, med hennes dotter Sophie. Bergen var helt sjukt fint, alla dessa smavita trähamnhus, berg och hav överallt och snygga norrmän.En sak som sög med Norge var att ölen kostade MINST 74 nok. Vafan vill de säga med det liksom!!! Det blev en öl och pizza för mig, sen körde vi pa norsk vikingfjordspunch. Igar fick jag följa med Sophie och hennes pojkvän ut, vi gick till Soleil Café där en cocktail kostade 5 euro, det var lite mer i min prisklass. Nu ska vi till Nantes och kolla pa hus eftersom de ska flytta snart, kanske jag ska ga runt i Nantes istället, vi far se, jag är ju sa sjukt nyfiken av mig hehe. Ville ba säga att jag lever och att jag kommer till Genève pa söndag vid 12-tiden om det finns nagon som vill träffa mig där sa jag kan aka tag gratis hem efter 19 HIHI. Smsa eller ring om du är intresserad. Ha en trevlig helg! Puss
C'est fatiguant d'être en route tout le temps. J'ai été à Genève, Amsterdam (même si j'étais juste à l'aéroport hehe), Bergen et pour l'instant je suis à Angers. J'habite chez Cathie, qui est une amie de ma grande-mère et ma maman, et sa fille Sophie. Bergen était trèèès jolie avec toutes les maisons blanches en bois, les montagnes et la mer. J'ai pas trop aimé qu'une bière aie coûté 74 couronnes norvegiennes (=12 chf........). J'étais plus contente hier quand je suis sortie avec Sophie et son copain au Soleil Café où un cocktail coûtait 5 euro. Toute à l'heure on va à Nantes pour voir des maisons car elles vont déménager bientôt. Peut-être je vais me promener en ville parce aue je suis trop curieuse hihi. Je voulais juste vous tenir au courant, dire que je suis bien vivante ici en France et que je reviens dimanche à midi à Genève. Alors si il y a quelqu'un qui veut me voir là, fais-moi un signe, j'aimerais prendre le train depuis Genève après 19h quand c'est gratuit heeehe. Envoie-moi un message ou appelle-moi si jamais <3333 Bon week-end à tous! Bisou

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0