Turist i Genève

Åkte tåg från Paris tidigt på söndagsmorgonen och kom fram vid 12. Jag ville snåla och stanna i Genève tills 19 då jag kunde åka tåg hem gratis, plus att passa på att turista i staden som jag aldrig varit i. Marlon kom och turistade med mig och vi följde en turistapplikation på hans Iphone. Jag var en dryg turist men såg fina lampor och stolpar! Genève är en fin stad men jag gillar Neuchâtel och Lausanne en himla massa mer. Det var min semester, tack och bock!
J'ai pris le train de Paris à Genève dimanche matin, je suis arrivée à midi. Marlon est venu faire la touriste avec moi car je suis jamais allée à Genève. C'était sympa, j'ai vu beaucoup de belles lampes etc. C'est une belle ville mais j'aime mieux Neuchâtel et Lausanne. Voilà mes vacances, merci et ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0