Turist i sin egen stad / touriste à neuchâtel

Haha måste bara förklara en sak först: Jag har fått mycket skit som svensk för att jag aldrig provat snus, men många som känner mig vet att jag inte riktigt sysslar med sånt. I onsdags kväll provade jag iaf för första gången, Erik hade tagit med sin Granit portion (tror jag haha). Jag hade inne den i max 4 minuter, det började snurra så fort och jag tog ut den direkt. Så nu är jag inte längre snusoskuld, men det är ingenting för mig iaf! Huuur som haver kom Simon och Erik till mig vid 13-tiden, vi lagade mat och chillade, de var helt i chock för att man kunde sitta utomhus och käka den 3 oktober. Sedan drog vi in till stan, köpte kepsar och skivor på second hand och gick till slottet. Efter det drog de till deras Couchsurfing-värdar för ostfondue och vi möttes upp på Café du Cerf efteråt. Det var en mycket trevlig kväll!
J'ai jamais essayé le snus avant, et comme Suédoise, tout le monde dit: ça va pas! Alors ce mercredi soir, Erik avais ammené du snus de la Suède, et j'ai essayé un sachet. Je l'ai laissé pendant 4min max. et comme ma tête tournait haha. J'aime pas trop mais mtn je peux dire que j'ai essayé! BREF, Simon et Erik sont venus vers 13h chez moi, on a fait à manger ensemble, après on est allés en ville faire du shopping à la seconde main. Aprés on est montés à la Collègiale, le château ici à Neuchâtel. Ils sont partis manger avec leurs hôtes de Couchsurfing et on s'est revus après au Café du Cerf. C'était très sympa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0