Just nu tycker jag INTE om dig Schweiz / Je t'aime pas trop la Suisse

För i helvete jag är så LESS. Jag har inte uppdaterat bloggen på ett bra tag för att jag varit upptagen med att springa runt och lämna CVn överallt, skicka ut ansökan på diverse annonser på Internet och ringt runt till folk. Jag har bott här nu i tre veckor så jag kan väl dra en kort sammanfattning om vad jag faktiskt håller på med här nere:
 
Vecka 1 - gick till Attom Shop för att bestämma när jag skulle börja min praktik. Fick inte börja den veckan, så jag, gled runt då, bodde in mig i lägenheten och träffade folk.
Vecka 2 - började min praktik på klädaffären och jobbade hårt och duktigt och trivdes riktigt bra, tyvärr sa de att de skulle prova med andra praktikanter som lämnat deras CV innan även fast de var mycket nöjda med mig. Jag blev lite lack men fortsatte vidare utan att whinea.
Vecka 3 - Lämnade ut över säkert 50 CV på varenda jävla butik i stan. Klädaffärer, mataffärer, inredningsaffärer, kiosker, you name it. Satt uppe sent och skickade ut mitt CV på lediga tjänster via Internet. Insåg inte att jag behövde mer än mitt CV och personliga brev som jag har slipat på så jävla länge och gjort så himla fint, så jag fick många nej pga bristen av tidigare arbetsbevis och studiebevis. Jävla schweizare (förlåt att jag svär så mycket) som älskar sina älskade papper. 
Vecka 4 (denna vecka) - fortsätter lämna ut CV, mailar universitetet och gymnasiet samt tidigare arbetsgivare för att få bevis som styrker upp mitt CV. Alltså! Ska jag behöva visa mina högstadiebevis för att få jobba på en kiosk. Aaaaaah. Jag kan ju säga såhär, jag latar mig inte, det är därför jag är så arg på att jag inte får något svar. I  slutet på veckan ska jag ringa upp till ställen jag redan lämnat CV hos, plus ringa till alla dagis som finns och kolla ifall de söker någon. Justdet, jag har också fyllt i ett papper för att få jobba på McDonalds och Domino's pizza. Nu jävlar ska jag väl FÅ ETT JOBB. 
 
Det är inte det att jag bara vill ha pengar, jag vill faktiskt jobba, lära mig nya saker, träffa nytt folk, få lite rutin på dagarna. Idag har jag suttit vid datorn och slipat på CV och fått universitetsbeviset och skickat ut ansökan sedan klockan 9 tills nu, 14.30. Nu ska jag äta mat. 
 
UPPDATERING:
Detta skrev jag i onsdags. Jag var sjukt ledsen och arg för att inget gick som jag ville. På onsdag eftermiddag ringer en kvinna från Dosenbach, en skoaffär där jag lämnat CV hos förut, och ville träffa mig dagen efter för att diskutera mitt och deras läge. Hon erbjöd mig en praktik på fredagen och lördagen, de sökte nämligen någon som kunde jobba timlön men cirka 50%. Praktiken gick asbra, jag trivdes superbra och de verkade väldigt nöjda. På lördag vid stängning fick jag träffa regionschefen och han berättade att mitt läge är väldigt... Speciellt, då jag inte har uppehållstillstånd ännu. Vi ska försöka få kommunen att acceptera ett timlönskontrakt, om de inte vill det så drar jag typ hem. SÅ HÅLL ERA TUMMAR NU, SNÄLLA. PUSsssS
 

Kommentarer
Postat av: Gabban

Fan vad jobbigt det låter! Men du är jätteduktig som verkligen gör allt du kan och lite till! Men varför skulle du inte få uppehållstillstånd då? Låter ju jättekonstigt.

2013-02-05 @ 13:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0