pt.1 Neuchâtel - Zürich - Singapore

Fina fina Elisabeth skjutsade mig till tågstationen i Neuchâtel den 30 juni. Jag åkte tåg till Zürich flygplats för att åka vidare till Changi Airport i Singapore. Sov inget på planet, var lite sliten efter 12 timmars resa när jag kom fram kl.6 på morgonen singaporetid. Dödade tid på något miniflygplatsmuseum i 6 timmar innan det lilla propellerplanet till Tioman Island gick där min fina familj väntade på mig med svenska flaggor och Mr Linnéa Lundmark-skyltar. Den dagen var jag trött då jag inte hade sovit något på 35 timmar. Tur man är ung.
 
Mon Elisabeth m'a amené à la gare de Neuchâtel tôt le matin du 30 juin. J'ai pris le train à Zürich Aéroport pour aller à Changi Airport Singapour. J'ai rien dormi dans l'avion, j'étais un peu fatiguée en arrivant à Singapour 6h le matin après un voyage de 12h. J'ai dû y rester pendant 6h en attendant mon avion pour Tioman Island. Quand je suis arrivée sur place, il y avait ma famille qui m'attendait avec des placards "Mr Linnéa Lundmark" (blague interne haha). Ce jour-là, j'étais morte, 35h debout sans sommeil.
 

Kommentarer
Postat av: sonja

Tack snälla Linnea för att jag fått ta del av er fantastiska resa. jag har saknat din blogg, men jag visste ju att du var på resa förstås. fortsätt och ha kul - ungdomstiden går så fort förbi!/Sonja

2013-07-24 @ 22:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0