Crans-Montana med tyskar / À Crans-Montana avec des Allemands

Förra fredagen åkte jag till Crans-Montana med Gaël efter att jag hade åkt skidor själv en eftermiddag i Bugnenets. Vi klev upp tidigt på fredagmorgonen och fick besök av fyra tyskar. Vi åkte skidor hela dagen, det var helt fantastiskt vackert och fruktansvärt bra skidåkning. Jag glömde tyvärr solskydd så jag brände mig litt på näsan men det gör inget, det var det värt. Jag tog tåget hem på fredagkväll efter en trevlig sista middag och klev upp tidigt på lördagen för att jobba. 
Le vendredi passé, je suis montée à Crans-Montana avec Gaël après mon après-midi toute seule aux Bugnenets. On s'est levés très tôt le lendemain et ses amis allemands nous ont rattrapé sur les pistes. Il a fait trop beau, les conditions ont été super, on a fait du ski pendant toute la journée, je me suis brûlée mais ça fait rien, ça vallait le coup. Je suis rentrée en train le soir après un souper très sympa pour me lever tôt le samedi pour une journée de travail.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0