Les portes du Soleil

I lördags jobbade jag till 13, jag tog med mig skidorna till jobbet och tog första bästa tåget när jag hade slutat. Jag mötte upp Leïla och Joel i Champéry för att gå till Leïlas stuga. Vi käkade ostfondue och spelade sällskapsspel till halv 11, sen sov vi alla i samma rum i våningssängar som ett riktigt skidläger ända till halv åtta morgonen därpå. Vi gjorde iordning en liten matsäck och stod i backen vid halv tio. Vi åkte hela dagen, från Schweiz till Frankrike, från Frankrike till Schweiz och hit och dit, helt fantastiskt var det!! Vi åkte så pass mycket och långt så vi missade sista liften tillbaka till Champéry, men som tur är hade Leïla en vän som hämtade upp oss i Champoussin där vi var fast. Vi bjöd honom på lite vin som tack för hjälpen och sen tog vi tåget hem. En riktigt fet minihelg i schweiziska och franska Alperna. Fan vad jag har det bra.
Ce samedi, je travaillais jusqu'à 13h. J'ai pris le premier train possible à Champéry où j'ai retrouvé Leïla et Joel. On est allés au chalet de Leïla, on s'est fait une fondue au fromage et on a joué des jeux société jusqu'à 22h30, après on s'est endormis. à 09h30 était sur les pistes avec un petit pique-nique et un abonnement pour la Suisse et la France. On a tellement skié qu'on a raté la dernière montée pour retourner à Champéry. Heureusement Leïla avait un ami qui venait nous chercher à Champoussin où on était bloqué. On a fait un apéro tous ensemble et on est finalement rentré après 19h. J'ai vraiment trop de chance, je suis très contente de mon petit week-end aux Portes du Soleil. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0