dag 15

Mina drömmar

Känns ju lite jobbigt det här. Med drömmar, framtidsplaner och vad man vill få ut av livet. Jag har som aldrig haft en tydlig bild av vem jag kommer vara om 10-20 år. Började tänka där ett tag- kanske är det för att jag kommer dö innan? Men det kändes ju sjukt tråkigt att tänka, så jag slopade den idén och bara accepterade att jag inte har så många planer.

Men detta ska inte handla om planer, utan om drömmar. Min enda riktiga dröm är att lära mig franska någorlunda flytande. Det har jag bara blivit mer och mer taggad på de senate åren. Sen får resten lägga sig pusselbit för pusselbit. Jag tror att det var min tågluff i Frankrike som var den största ögonöppnaren. Nu vill jag se alla världens hörn och resa och träffa människor och se andra kulturer. När jag skulle anmäla mig till min franskakurs i höst såg jag alla de andra språkkurser de hade så vem vet, kanske lär mig kinesiska eller grekiska eller ryska? Språk tar man sig alltid långt med in my opinion.

Jag vill såklart också bo i Frankrike, men jag tror att det är det enda sättet att lära sig ett språk ordentligt, så det är väl lite underförstått i min dröm om att lära mig franska.

Sen vore det ju trevligt om man höll sig frisk genom livet och att också de nära och kära gjorde samma sak.

Vet iallafall att om jag någongång gifter mig, ska det vara på sommaren, utomhus, i Frankrike biensûr, på ett fält, där jag ska ha blommor i håret. Med en snygging bredvid mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0