Lucia-firande i Lausanne / La Sainte Lucie à Lausanne

Pour mes Suisses, voilà un "train de Lucie", avec des "sternes" (les filles qui marchent derrière la Sainte Lucie).
På lördag och söndageftermiddagen var det lucia-tåg på en svensk julmarknad ordnad av Svenska Kyrkan. På lördagen fick jag vara lucia och det var SJUKT VARMT och SJUKT NERVÖST men det gick bra, det va ba typ hundratals människor som kollade. Jag och mitt hår brann iallafall inte upp, men det såg ut som att mitt ansikte skulle göra det, jag var helt ok röd. På söndagen fick jag vara tärna då det var Annikas tur att ha brinnande ljus i håret.
Ce samedi et dimanche, on a fêté la Sainte Lucie, une grande tradition suédoise, au marché de Noël suédois. J'étais la Lucie samedi et il faisait un peu trop chaud, j'étais toute rouge dans mon visage. Heureusement, tout c'est bien passé et mes cheveux ont pas brûlé. Dimanche, j'étais une sterne haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0