Chamonix

Jag har haft en fantastisk helg. Jag, Mariann, Rikard och Elisabeth åkte tidigt på morgonen till Chamonix i Frankrike i månens sken. Vi kom fram vid halv nio och stod i liften kl tio efter en massa skidhyrning. Vi mötte upp Michaela som tagit tåget från.. Vad det nu heter, har glömt. Typ vid Lausanne. Vi stötte på hur många skandinaver som helst, seriöst var 60% svenskar eller norrmän. Vi hittade iallafall många att åka med, det var kul. Sedan käkade vi lunch mitt i backen och stekte tills klockan nästan var tre.
Efter skidåkningen blev det after ski där vi stötte på ett gäng blandat med italienare, britter och fransmän. De tyckte att vi skulle stanna över kvällen och erbjöd oss tak över huvudet. Jag och Mariann nappade och förutom öl fick vi en alpmiddag i deras alplägenhet. Raclette, med skinka från Leones gård på landet i Italien. Haha så sjukt. Godaste skinkan jag ätit. Vi åkte in till stan, satt på en skabbig bar och sedan hem för att sova. Vaknade 11. Det var så skönt. Ingen snarkade. Lycklig var jag.
Jag och Mariann åkte buss och tåg hem, där mötte vi också ett gäng fransmän, eller, schweizare kanske jag ska säga. Det visade sig att de skulle åka samma tåg som oss mot Neuchâtel, så det var ju trevligt. Jag åt en glass på tåget.
Det går inte ihop om jag ska lägga ut bilder från hela resan, det kommer inte rymmas i ett inlägg hahha. Så nu delar jag upp det, för jag gör som jag vill med min blogg ingen kan säga vad jag får och inte får skriva JUSTDET hell ye passa er

Kommentarer
Postat av: Sara

Härliga bilder :)

2012-03-13 @ 22:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0