Är så lycklig, hittat lägga i Neuchan / Je suis si heureuse, trouvé coloc sur Neuch

Jag har hittat ett kollektiv i Neuchâtel från och med januari nästa år!! Igår var jag och kollade in två lägenheter, den första hos två 25åriga killar i en mysig tvåvåningslägenhet som låg högt upp i stan, var tvungen att gå i dödstrappor för att ta mig dit, var fräsch och varm när jag kom fram haha. Den andra var hos tre unga tjejer, två som pluggade och en som jobbade som ska iväg till Hamburg för att lära sig tyska. Det var en supermysig lägenhet, stor och öppen, fint inredd, inte så dyr hyra och jättefina inneboende. Vi satt och pratade ett bra tag och tillslut sa de att de trivdes med mig och inte såg varför jag inte skulle kunna ta över hennes rum. SÅ JÄVLA GLAD! Och ps fatta ALLT ÄR PÅ FRANSKA, jag är faktiskt lite stolt över mig själv om man får säga så. Än har inget skrivits på, men de var nöjda och ska höra av sig nästa vecka för att berätta hur allt ska gå till och hur vi ska göra. Jag är så taggad, livet ba löser sig!!!!!

J'ai trouvé une colocation à Neuchâtel dès janvier prochain!! Hier, je suis allée voir deux appartements, ou bien deux colocations. La première était située au dessus de la ville chez deux hommes de 25 ans. C'était un appart très sympa avec une cheminée et deux étages. La deuxième colocation était plus en centre, vers la Maladière. Elle était SUPER sympa, un grand salon, une très grande chambre lumineuse, très bien décorée et les colocatrices étaient trop sympathique. Après quelques minutes de discussion, elles m'ont dit que je les plaît, pourquoi pas me prendre comme la nouvelle colocatrice. Vous imaginez, c'est tout en français, est-ce que j'ai le droit de dire que je suis un peu fière de moi hehe. Elles vont m'appeler la semaine prochaine. TROP CONTENTE!!! 

Kommentarer
Postat av: sebastian

är sså glad för din skull! :D

det ska bli kul att komma och hälsa på hehhehehehehhehuhuhuhuhuhuhähåhåhåhåhåh

2012-12-01 @ 11:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0