risotto, "morotsmos" och pinot noir

Igår tog jag tåget till Renens för att käka hos Carl, Séb, Camille och Nicolas. Jag köpte med mig en flaska vin och vi lagade risotto, morotsmos och champinjonsås tillsammans. Morotsmoset blev ganska.. Grovt mos, då de hade sönder deras stavmixer förra veckan. Det smakade väldigt bra iallafall, så det spelar ingen roll! Sen sprang jag som en idiot till tåget för att inte missa mitt sista. Jag klara't.
Hier, je suis allée de suite après le travail à Renens pour souper chez Carl, Séb, Camille et Nicolas. J'ammenais une bouteille de vin qui était super bonne. On a fait du risotto, de la "purée" aux carottes et une sauce aux champignons. J'ai passé une soirée très sympa, je suis partie en courant pour ne pas louper mon dernier train. Je l'ai pas loupé, bravo Linnéa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0