druvor, häst, kräk och vattenfärg / raisins, cheval, vomi et aquarelle


I söndags promenerade jag genom vingårdarna, kolla hur fett det är, jag bor bredvid så sjukt mycket vindruvor! ps jag nallade faktiskt bara en, svingod var den ds. Jag fräschade upp mig och tog tåget till Le Landeron och blev bjuden på middag av Marlon och hans familj, jag fick hästentrecôte, det är vanligt att äta häst här så jag ba måste ju prova och de tyckte samma sak. Igår var det tidig morgon och jobb som vanligt, men eftersom att jag sovit lite i helgen så tog jag en powernap efter att barnen gått till skolan. Jag vaknade två timmar senare i ren panik och sprang ner till köket för att, ja jag vet inte, kolla klockan? jag sov typ fortfarande. Iallafall så går jag inte ner för trappan, jag halkar ner för hela skiten haha. Mina ben kunde inte bära mig. Jag var tvungen att sätta mig på golvet och lugna ner mig och vakna lite. När barnen kom hem vid lunch (jag gjorde pédibus, alltså 10 ungar är rätt mycket att hålla koll på), så mådde Linnéa inte så bra och kräktes och jag ba meeen jaha vad händer. Det var inget allvarligt då hon ville ha en efterrätt direkt därpå. Men hur som helst tog vi det lugnt på eftermiddagen, vi hjälptes åt att städa våra rum, byta sängkläder och måla fina målningar. På kvällen åkte jag in till stan och drack en Cola med Edona på Café du Cerf (saknar dig sååå mycket Mariann). Jag träffade en massa svenskar där, alla elever på hotellskolan verkar vara tillbaka. Det var trevligt.
Dimanche passé je me suis promenée dans les vignes, c'est trop cool, mes voisins sont des raisins. J'en ai pris un, mmmm. Ensuite, j'ai pris un douche et je suis allée au Landeron où j'ai soupé avec Marlon et sa famille. J'ai goûté  un entrecôte de cheval pour la première fois, c'était très bon! Le lendemain, hier, je me suis réveillée tôt comme d'habitude, mais j'ai pas beaucoup dormi ce week-end, alors j'ai pris une petite sieste après que les enfants sont partis à l'école. Je me suis réveillée deux heures après et j'ai couru dans les escaliers en tombant hahahhaa mes jambes marchaient plus, je pense qu'ils étaient toujours au sommeil. Après ça, je devais me réposer un peu, et j'ai et Linnéa avons passé un après-midi tranquil, on a dessiné, on a rangé nos chambres etc. Le soir j'ai bu un Coca avec Edona au Café du Cerf où il y avait trop de Suèdois, les étudiants de l'école d'IHTTI. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0